Evangelio del Domingo/Evanxeo do Domingo

Domingo de Ramos Mt 26, 14-27.66

Testimonio y Memoria de la Pasión

Tras la experiencia de la Pascua los discípulos y discípulas de Jesús tienen que hacer un denso y difícil camino para comprender lo que había ocurriImagendo. Aunque el maestro les mostraba el peculiar estilo de su mesianismo y las negativas consecuencias que su propuesta podía tener (Mt 16, 21-23; Mt 17, 22-23; Mt 20 17-19), ellos y ellas no estaban preparados para afrontar lo que realmente pasó.

La vivencia de la Resurrección de Jesús no les privó tampoco del esfuerzo de comprender el sentido y las razones de la muerte violenta del Nazareno. Con miedo pero con la esperanza ardiendo en sus corazones, fueron recordando juntos los acontecimientos vividos en Jerusalén y ayudados por lectura de la Palabra de Dios, se abrieron a comprender, de forma nueva el destino y las enseñanzas del maestro.

El largo Evangelio del domingo de Ramos nos sitúa en las horas previas a la condena de Jesús. Todos los acontecimientos van llevando progresivamente hasta el destino final de Jesús. La relación entre el maestro y sus discípulos/as va creciendo en densidad y las diferentes escenas van desvelando la nueva identidad de Jesús.

El acontecimiento central de la ultima cena condensa la intensidad del momento. Los gestos del pan y del vino en medio de la comida permiten a Jesús expresar como está viviendo este momento crucial da su vida y cuales deben ser las claves de actuación de futuro para sus compañeros y compañeras.

527180_3341418807624_1033297264_3234641_1614630224_n“Haced esto en memoria mía” supón no solo repetir un gesto simbólico, sino que es una invitación a evocar toda la vida del maestro y comprenderla desde a hondura inigualable de esa cena compartida. Las palabras que Jesús pronuncia son son también una propuesta de fe para afrontar los acontecimientos venideros.

El largo relato de la Pasión sorprende por su gran dramatismo pero a la vez se va desarrollando con gran serenidad y hondura. Esta parte del evangelio es seguramente la primera que se puso por escrito, pues la predicación de la primera generación cristiana se centraba especialmente en el anuncio de los últimos momentos de la vida de Jesús y en  su resurrección.

Los textos de la pasión no solo dan cuenta de los hechos ocurridos, sino también de la reflexión que los discípulos y discípulas de Jesús hicieron de la fuerte  experiencia vivida y del esfuerzo de comprender la misión del maestro de forma nueva.

Cada escena y cada diálogo de esta larga narración de la pasión está presentada para ser contemplada, pues en ella hay silencio y palabra, oscuridad y luz, revelación y asombro.

Testemuña e memoria da Paixón

Tra la experiencia da Pascua os discípulos e discípulas de Xesús teñen que facer un denso e difícil camiño para
comprender o que tiña ocorrido. Aínda que o mestre mostraralles o peculiar estilo do seu mesianismo e as Imagennegativas consecuencias que a súa proposta podía ter (Mt 16, 21-23; Mt 17, 22-23; Mt 20 17-19), eles e elas non estaban preparados para afrontar o que realmente pasou.

A vivencia da resurrección de Xesús non lles privou tampouco do esforzo de comprender o sentido e as razóns da morte violenta do nazareno. Con medo pero coa esperanza alumeando nos seus corazóns, foron recordando xuntos os acontecementos vividos en Xerusalén e axudados pola lectura da Palabra de Deus, abríronse a comprender, de un novo xeito o destino e as ensinanzas do mestre.

O longo Evanxeo do domingo de Ramos sitúanos nas horas previas a condena de Xesús. Todos os acontecementos van levando progresivamente ata o destino final de Xesús. A relación entre o mestre e os seus discípulos/as vai crecendo en densidade e a diferentes escenas van desvelando a nova identidade de Xesús.

O acontecemento central da derradeira cea condensa a intensidade do momento. Os xestos do pan e do viño no medio do xantar permiten a Xesús expresar como esta a vivir este momento crucial da súa vida e cales han de ser as claves de actuación de futuro para os seus compañeiros e compañeiras.

527180_3341418807624_1033297264_3234641_1614630224_n“Facede isto en memoria de min” supón non só repetir un xesto simbólico, senón que é unha invitación a evocar a vida enteira do mestre e comprendela dende a fondura inigualable de esa cea compartida. As palabras que Xesús pronuncia son tamén unha proposta de fe para afrontar os acontecementos vindeiros.

O longo relato da Paixón sorprende polo seu gran dramatismo pero a vez vaise desenrolando con gran serenidade e fondura. Esta parte do evanxeo é seguramente a primeira que se puxo por escrito, pois a predicación da primeira xeración cristián centrábase especialmente no anuncio dos derradeiros momentos da vida de Xesús e na súa resurrección.

Os textos da paixón non só dan conta dos feitos ocorridos, senón tamén da reflexión que os discípulos e discípulas de Xesús fixeron da forte experiencia vivida e do esforzo de comprender a misión do mestre de un novo xeito.

Cada escena e cada diálogo desta longa narración da paixón está presentada para ser contemplada, pois nela hai silencio e palabra, escuridade e luz, revelación e asombro.

Carmen Soto Varela

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s